Du får fortfarande fjärilarna att pirra i magen

Micke innan du vart kär i mig ville jag att du skulle veta att jag är inte den perfekta person du alltid säger att jag är. Jag tyckte jag gjorde dig rättvisa när jag sa att de du ser är en mask för att inte göra någon besviken. Jag ville att du skulle veta vem du vart kär i. Att du vart kär i min osäkerhet, och min besatthet av att få folk att tro att jag mår så bra. Att du vart kär i mitt barnsliga beteende och beroende av barnfilmer och leka med barn, mina ständiga behov av att känna mig älskad och uppskattad, mina överaktiva tårkanaler, min internet fixering. Att du vart kär i mitt besvärliga förflutna, mina fantasier och drömmar, och hur jag är en hopplös romantiker. Att du skulle veta att när du föll för mig så föll du för mitt självhat, mina fel och mina tankebanor om att ingen kan älska mig.
Men du föll även för de sätt mina ögon ler när jag är med dig, de sätt jag skriver till dig på morgonen bara för att säga att jag hoppas att du har en bra dag. Du föll för dom emellanåt roliga och ibland provocerande saker jag säger, och de sätt jag lyser upp på när folk pratar och frågar om dig. Men för mig, det mest viktiga att du föll för mig trots att jag trodde att det var omöjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback