Motivation

Gud vad motivation är viktigt för att träningen ska bli lyckad. Nu låter jag som att jag helt plötsligt vet allt om träning. Men jag utegår från mig själv och säkerligen alla andra när jag säger att du behöver motivation för att få det att fungera. Jag minns förut, när man "slöfor" på gymmet, gick igenom några maskiner, åkte hem och kände sig på något vis nöjd. Och sen var det inte av nå mer. Jag tyckte rent sagt att det var tråkigt. Jag förstod inte riktigt poängen med maskinerna, poängen med vad som händer med kroppen eller att det blir framsteg. Men allt eftersom jag började läsa om det mer och mer(är JÄMT ute på träningsbloggar numera) förstod jag vad som hände i min kropp. Jag är än ovan i gymmet, grupp pass brukar fungera mycket bättre för mig, men jag förstår att slit ger sitt resultat. Jag är så inställd på att få fram det jag drömmer om att jag kommer nå det. Det är kul att träna. Man måste hitta något som man själv tycker är kul, för mig så älskar jag att promenera. Och det kan jag lova var inte så förut. Fråga mina vänner och familj. Träning stod inte högt på min lista, över huvudtaget faktiskt haha. Jag har gjort en hel omvänding och det känns helt underbart! Sen att dina vänner och familj stöttar dig spelar mer roll än vad man tror. Om man tex som jag har bestämmt mig för att inte äta potatis/pasta/ris så är min mamma och min kille så underbara att dom anpassar maten efter mina behov.
Sen så tycker jag det är dubbelt så kul att träna med kompisar. Man pushar varandra att göra bättre. Min bästa vän Emma är en sådan person. Vi låter inte varandra vara lata. Om vi sagt att vi ska ut en lördagmorgon kl 8 och den ena är för lat, då får man höra en himlans visa innan personen kliver upp haha. Vissa stunder kan jag älska när man får skruva upp musiken på telefonen när man är ute och går och bara låta benen vandra för sig själva, men mestadels är jag och Emma fäst vi varandra vid promenaderna!
Så mina tips för att hitta motivationen är att läsa om vad du vill uppnå, vill du gå ner i vikt, ja men läs om hur det fungerar, om att bygga muskler, ja läs om det då! Prata med dina nära och kära som kan hjälpa dig och pusha dig framåt! Sen så kan bara din inställning få dig att göra ditt bästa, är du inte helt hundra inne för det kan du inte förvänta dig att få hundra tillbaka!
I övrigt så längtar jag till tusen till imorgon när jag och Emma ska på nya upptäcksfärder i Skell!

Kommentarer
Postat av: c

that's my bitch:)

2012-06-14 @ 14:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback