träning får mig att må bra.

Går det en dag utan en promenad så blir jag typ genast mer nere?
Många tror, eller jag har fått kommentarer som att "du behöver inte gå ner i vikt", "du är redan smal". Ni ska veta att jag inte endast tränar/äter mindre kcal för att blir smalare och gå ner i vikt. Självklart är det anledningar som jag vill uppnå men framför allt så mår jag BRA utav att gå ut och gå. I början var tanken att nu ska jag sluta med colan och chips osv och börja träna. Och som dom flesta ggr så håller det några dagar innan det går tillbaka till det vanliga igen. Men inte den här gången. Jag var så fruktansvärt bestämd haha.
Har jag haft en lång dag på jobbet och går ut och går så får jag ny positiv energi i kroppen. Många vet att mitt humör svänger från bra till dåligt ganska lätt. Men jag har fått sådana positiva kommentarer om mitt humör sen jag började gå att jag vill aldrig sluta, och jag känner mig gladare. Mindre lättirriterad.
Sen att jag haft problem med min mage har pågått i evigheter typ. Mamma speciellt har sagt "sluta med colan det förstör din mage". Tror ni jag lyssnade? Jag hade ett sådant fruktansvärt beroende att jag ville inte sluta, nu vill jag inte tänka tanken att köpa en cola. Plus att jag slutat med pasta/potatis/ris har även det gjort att min mage inte känts som en stenklump efter måltiderna.
Och att jag visar framsteg är superkul. När jag är ute och går känns det som att mina ben vill ge mer och mer hela tiden. Förut gick man uppför några trappsteg och man var anfådd, nu vill jag jogga istället vart jag än ska. energin är verkligen på topp.
Man mår bra av att röra sig, och att vågen visar mindre och min kropp blir snyggare är ju ett plus jag gillar haha.
Men idag var det ingen promenad, hade sådan fruktansvärd huvudvärk från nacken att den fick utebli, vilat hela dagen nu. Ska strax sova så får jag hoppas att värken är över tills imorgon. Kram på er!
Att ha hund är en riktigt bra anledning att gå ut och gå, speciellt om hon är i löpen haha! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback