It's about learning to dance in the rain

Musiken som pumpar genom mig. Sminket som snabbt kladdas på för att sedan slita på sig kvällens partyplagg. Jag känner pulsen slå. Ett leende på läpparna. Cia tittar med glittrande ögon och springer efter när jag snubblar in i sovrummet, vart la jag min väska? Och tillbaka igen. En reva i strumpbyxorna, men vem bryr sig. Telefonsamtal, JA jag kommer! Springa ut till bilen. Iväg och runt runt runt. Sova bort halva dagarna. Jobba till svetten rinner. Komma hem till en varm famn. Springa runt på stan. Alkohol och utgång. Skavsår och ont i fötterna. Upp tidigare än solen. Livet handlar inte om att vänta tills stormen går över. It's about learning to dance in the rain.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du är värd allt gott älskade vän <3

2011-08-01 @ 20:34:40
URL: http://risinggirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback