Favoritminne

Hur ska jag kunna välja ut bara ett minne? Jag har så många fina minnen. Minnen med min älskade Emma i Malå, men ni har ju redan fått höra vad Malå betyder för mig så behöver väl inte ritkgit skriva om det. Minnen med min morfar, men det finns sen en punkt som heter det här saknar jag, och tänkte skriva om honom där så. Sen finns det ju massor med fina minnen tillsammans med Sara, tillsammans med Alex och Gabban osv. Men tänkte att jag ville skriva om ett minne tillsammans med Micke. När jag först insåg att det var honom jag ville vara med.

Jag kan ge er en liten sammanfattning över hur det var innan.
Jag var ju som många av ni vet på g med en annan kille när jag och Micke träffades första gången. Därför så när jag lärde känna honom hade jag inga avsikter att börja gilla honom, vi var ju bara kompisar, tänkte jag. Vi började skriva på msn och sms allt oftare och en kväll bestämde vi oss för att vi skulle umgås. Och redan första kvällen visste jag att det var någonting annat. Jag kände det i hela magen, när vi låg och pratade på kvällarna, skrev med varandra jämt och alltid var med varann. Och trots att jag visste att jag började känna någonting för honom försökte jag förtvivlat att skjuta undan mina känslor för att jag visste att "jag hade ju en annan". Men att an kom till mig när min morfar varit död i 3 år och följde med min till morfars grav, när han kom till mig 2 på natten för att jag mådde dåligt, jag visste att det började leda till någonting.

Så en dag, eller kväll rättare sagt, kom Micke och hämtade mig som vanligt för att vi skulle rulla till Drängsmark och se en film och prata. Då jag klev in i bilen och han satt där och log som han alltid gör, när han tittade på mig som bara han kan, då visste jag att det var han jag ville vara med. Jag ville släppa allt annat för att vara med honom. Den kvällen var helt underbar och jag kommer alltid minnas den. Hur helt plötsligt från at ha gått runt med en klump i magen över hur jag skulle göra till att helt plötsligt veta och göra det, lyckan vart obeskrivlig.

Och jag kan säga det att enda sen då har jag varit mer lycklig än någonsin tidigare!



Kommentarer
Postat av: Anonym

du kommer alltid att finnas i mitt hjärta!

2010-12-17 @ 23:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback