Dåliga vanor och laster.

Haha okej då har vi denna punkt. Dåliga vanor och laster, Mitt samvete tror jag. Jag får dåligt samvete över nästan allt, visst det är ju bra att man har ett gott samvete men det måste finnas gränser. När man förlåter vem som helst, för vad som helst, för att man får dåligt samvete över att det personen är ledsen över det den gjort fel, haha det är lite virrigt. Jag önskar jag kunde stå upp och säga nej, t.ex. att otrohet inte är okej(inte Micke), istället för att förlåta. Jag önskar jag kunde vända på klacken och säga hejdå till allt folk som sårat mig så många gånger, men jag tycks ändå få det där samvetet som gör att jag förlåter folk, jämt. När inte ens misshandel kan få mig att vända ryggen till då är det inte rätt. Och det har gjort att jag som person har mått psykiskt sämre, för att bli sårad gång på gång av folk man älskar är inte lätt.

Sen något som alla vet att jag har problem med är att hålla i pengarna när jag ser kläder och skor. Älskar att shoppa men när jag redan har en överfull garderob och skor som inte ryms någonstans så kanske man ska sluta shoppa. Men det är så svårt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback